Sikkert og effektivt samarbeid i Microsoft 365
Microsoft 365 kombinerer Office 365 med Windows 10, samt EMS (Enterprise Mobility + Security) som sørger for sikkerhet og brukeradministrasjon. Alt ditt firma trenger for effektiv og sikker samhandling.
Microsoft endrer CSP-lisensprogrammet for eksisterende og nye kunderMicrosoft 365 og AzureNylig kunngjorde Microsoft en prisøkning på deres Microsoft 365-abonnementer for bedrifter*. Fra 1.mars 2022 vil utvalgte Microsoft 365 og Azure lisenser få en prisøkning på 10-25%. Microsoft begrunner prisøkningen med at de har lagt til betydelig verdi i form av flere tjenester og økt funksjonalitet siden abonnementene ble lansert. Du kan lese mer om denne kunngjøringen på Microsoft sine sider her. Endring av avtaleform Microsoft har i tillegg annonsert endring i deres avtaleform/lisensmodell, som vil si at kunder må velge om de vil inngå en månedlig, årlig eller treårig avtale på deres lisenser. Det vil si at man går fra dagens lisensoppsett, omtalt som CSP til New Commerce Experience – NCE. Informasjon om endring fra CSP til NCE kan du se på Microsoft sine sider her
Hva betyr dette for deg? Du vil få mulighet til å bestille lisenser med månedlig eller årlig bindingstid, som har sine forskjeller. Merk at du kan kansellere din bestilling innen 72 timer etter bestillingstidspunkt. Etter dette vil du ikke kunne redusere antall lisenser før terminslutt (enten månedlig, årlig eller treårig).
I denne anledning vil dere bli kontaktet av Bridge IT for en gjennomgang av deres lisenser for å sikre en god overgang til NCE lisensoppsett og avtaleform. Vi har også fått beskjed om at Microsoft vil lansere et alternativ om tre års bindingstid med en price-lock med enda flere fordeler. Mer informasjon om dette kommer så fort vi vet noe mer. Vi tar forbehold om eventuelle endringer fra Microsoft, men vil oppdatere dere fortløpende dersom dette skulle skje. Har du spørsmål, ta kontakt med Bridge IT Servicedesk e-post: support@bridgeit.no telefon: 35 03 20 00 Sammen sikrer vi at dere er forberedt når New Commerce Experience (NCE) blir en realitet og at dere er riktig lisensiert med tanke på Microsoft 365 og Azure plattformen. NB: Ovenstående er til orientering, det tas forbehold om endringer *Prisøkningen gjelder ikke privat personer eller education lisenser |
bruker/måned
Office 365 Business standard
Maksimalt antall brukere:
300
bruker/måned
Microsoft 365 Business premium
Maksimalt antall brukere:
300
bruker/måned
Microsoft office 365 E3
Maksimalt antall brukere:
Ubegrenset
bruker/måned
Microsoft office 365 E5
Maksimalt antall brukere:
Ubegrenset
INKLUDERT | SUPERBRUKER Utvidet Support | ALLE BRUKERE Utvidet Support | PLUSS | YTELSER | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Fri Support | KR 63 | KR 150 | KR 250 | KR 250 | % | Delpris |
Kritiske hendelser | Kritiske hendelser | Kritiske hendelser | Kritiske hendelser | Kritiske hendelser | 0 | kr – |
E-læring | E-læring | E-læring | E-læring | E-læring | 0 | kr – |
Supportchat | Supportchat | Supportchat | Supportchat | Supportchat | 0 | kr – |
Supporttelefon | Supporttelefon | Supporttelefon | Supporttelefon | Supporttelefon | 0 | kr – |
Fjernstyring | Fjernstyring | Fjernstyring | Fjernstyring | Fjernstyring | 0 | kr – |
Superbruker | Superbruker | Superbruker | Superbruker | 25 | kr 63 | |
Alle brukere | Alle brukere | Alle brukere | 35 | kr 88 | ||
Oppdatering | Oppdatering | 15 | kr 38 | |||
Klient kontroll | Klient kontroll | 10 | kr 25 | |||
Overvåkning | Overvåkning | 15 | kr 38 | |||
Summering | 100 | kr 250 |
Bridge Support
Faktureres etter medgått tid
O365 BRUKERSUPPORT
Alt inkludert i prisen
O356 ALL INCLUSIVE SUPPORT
Alt inkludert i prisen
BRIDGE ALL INCLUSIVE SUPPORT
Alt inkludert i prisen
All-inclusive avtalen har følgende forutsetninger som du bør være klar over
Tjenestene som avtalen er avhengig av er
Jeg mangler kanskje noen av disse tjenestene eller de ikke er satt opp i organisasjonen min ennå?
Da lager vi en plan sammen med deg for implementasjon av tjenestene eller lisensene som du mangler.
Hva koster deg meg å sette opp disse tjenestene?
Arbeidet med oppsett av de forskjellige tjenestene faktureres i henhold til tilbud og estimat som du får når vi lager en fremdriftsplan sammen.
I en slik overgangsperiode tilbyr vi support på alle tjenestene som er satt opp i henhold til avtalen, men vi kan ikke levere full support eller støtte på funksjoner som ennå ikke er satt opp hos deg.
Det er 7 typer support som ikke dekkes av Bridge Support, O365 brukersupport, O365 All inclusive support
Dette er de 5 support områdene som ikke dekkes av en All-Inclusive avtale